Betaling | Levering | Opbevaring | Bytte og returnere | Køb og garanti
HANDELSBETINGELSER
Heindorf Jewellery
CVR nr: 31409969
Adresse: Gothersgade 105, st. th., 1123 København K
Mail: info@heindorf.dk , kundeservice@heindorf.dk
Tlf: 2020 2191
Etableringsår: 2008
Ved formidlingskøb
Heindorf Jewellery
Gothersgade 105, st. th.
1123 København K.
Betaling
Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto når bestillingen lægges på heindorf.dk.
Kontooplysninger der indtastes ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det er kun dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.
OBS: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor
https://www.emaerket.dk/forbruger/tips-guides-og-gode-raad/benyt-indsigelsesordningen
Levering
Gratis levering ved køb over 1000 kroner ellers koster det 95,- kroner for forsendelser til Danmark. Alle varer sendes med Post Danmark som pakke.
Ved køb fra 5000 kroner og op efter skal pakken hentes på posthuset som du er registreret i, du skal blot vise værdibeviset.
Leveringstiden for færdige varer er normalt mellem 1-4 hverdage. Ved bestillingsvarer som skal produceres specielt til kunden i f.eks. en særlig ringstørrelse, kan det godt forekomme længere leveringstid, hvis dette er tilfældet vil du altid blive informeret ved bestilling.
Hvis din pakke ikke kommer frem, skal vi have besked indenfor 2 måneder fra den er afsendt, for at kunne spore pakken. Herefter er det dit eget ansvar.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
1) har modtaget din vare
2) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail eller tlf. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare eller her:
http://www.heindorf.dk/download/documents/fortrydelsesformular.pdf
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Ved returnering bedes du bruge Post Danmark – ikke alternative pakke distributører. Da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse.
Vi anbefaler altid at sende smykker enten som pakker eller værdipost. Afhængig af smykkets værdi. (se f.eks. priser på www.post.dk )
Varen bør sendes forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og du derfor ønsker at få tilbagebetalt varens pris.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke varer der er afhentet hos os og heller ikke varer solgt til virksomheder.
Mads Heindorf Jewellery betaler for returnerede varer som modtages ubrugt og ubeskadiget.
OBS! Smykker der ikke er færdigvarer og som bliver lavet på bestilling specielt til kunden ikke kan byttes. Dette vil der blive gjort tydeligt opmærksom på i en seperat email, som kunden skal bekræfte og acceptere vilkårene, så det ikke kan misforståes.
Varer undtaget fortrydelsesretten.
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
- Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.
Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
- du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Mads Heindorf
Gothersgade 105, st. th.
1123 København K.
OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager bør der ikke skrives smykker, jewellery eller lign. på pakken.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse til kundeservice og aflevere den personligt på ovenstående adresse efter aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på madsheindorf.com eller heindorf.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Mads Heindorf
Gothersgade 105, st. th.
1123 København K.
OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager skal der ikke skrives smykker, jewellery eller lign. på pakken.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores RMA skema her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Download RMA skema her: http://www.heindorf.dk/download/documents/RMA.pdf
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på heindorf.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn:
Adresse:
Telefonnummer:
E-mail:
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos heindorf.dk og opbevares på ubestemt tid, for at kunne tilbyde den bedste service.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for heindorf.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på heindorf.dk er; Mads Heindorf.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til heindorf.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos heindorf.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til heindorf.dk via e-mail kundeservice@heindorf.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@heindorf.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus online: https://kpo.naevneneshus.dk
Hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark, kan du anvende EU-Kommissionens online klageportal.
Klageportalen finder du her: Onlinetvistbilæggelse
Smykkekurser
Holdkurser - Afbud og refundering:
Ved afbud inden 14 dage før kursus start, refunderes 50% af beløbet.
Ved afbud inden 7 dage før kursus start refunderes 25% af beløbet.
Ved afbud senere refunderes der ikke noget beløb.
Eneundervisning - Afbud og refundering:
Ved afbud inden 14 dage før kursus start, refunderes 75% af beløbet.
Ved afbud inden 7 dage før kursus start refunderes 50% af beløbet.
Ved afbud inden 2 dage før kursus start refunderes 25% af beløbet.
Ved afbud senere refunderes der ikke noget beløb.